Alipour Industrial Complex
مجتمع صنعتی علیپور / مجمع الصناعی علیبور

تماس با ما

درباره ما

اخبار

دریافت کاتالوگ

پروژه ها

محصولات

صفحه نخست
اخبار سايت



معماری پل عابر پیاده ای که منهتن را به جرسی می رساند
7 آبان 1394 - 11:52 ق.ظ

منهتن محله ای پرتردد و یکی از شلوغ ترین و مدرنترین مکان های جهان که در شهر نیورورک واقع شده است. منهتن همچنین تحت عنوان قلب اقتصادی جهان شهرت بسیاری دارد. منهتن توسط آب و از سه طرف محاصره شده. رودخانه پر آب هادسون در میان شهر جرسی و منهتن قرار گرفته که این دو را از هم جدا کرده است . حضور رودخانه هادسون موجب گشته تا روزانه شهروندان بسیاری که قصد تردد بین این دو مکان را دارند مسیرچندین کیلومتری را بپیمایند تا به مقصد خود  برسند .

حال معماران نیویورکی قصد دارند تا با احداث یک پل عابر پیاده ۱.۵ کیلومتری تردد در این مسیر را برای شهروندان این شهر سهل تر و دلپذیرتر از گذشته نمایند.

این پل عابر پیاده در حدود ۱.۵ کیلومتر طول و ۶۰ متر ارتفاع خواهد داشت تا مانع عبور کشتی هایی که در رودخانه هادسون تردد می کنند نشود . به گفته طراح این پروژه آقای Kevin Shane این پل مجهز به دو مسیر مجزا خواهد بود که یکی از مسیرها به صورت مسقف طراحی شده تا تردد در آب و هوای سرد را برای عابران ممکن سازد و مسیر دوم به صورت رو باز است که مخصوص فصول گرم سال است و عابرین پیاده میتوانند علاوه بر قدم زدن و لذت بردن از مناظر پیش رو ، از فضاهای سبز و همچنین کافی شاپ های مخصوص نیز استفاده و لذت ببرند .

همچنین در معماری پل عابر پیاده منهتن، طراحان برای سازگاری هر چه بیشتر این پل با محیط زیست پنل های خورشیدی و هچنین توربین های بادی مولد برق را در جای جای پل در نظر گرفته اند تا انرژی  الکتریکی مورد نیاز با استفاده از این انرژی های پاک و بی پایان تامین شود . البته هنوز تصمیم قطعی برای ساخت چنین پلی گرفته نشده زیرا علاوه بر هزینه های بسیاری که برای ساخت چنین پلی نیاز است ، باید ابعاد زیست محیطی رودخانه هادسون هم در ساخت پل در نظر گرفته شود.

"معماری","ساختمان","طراحی","دکوراسیون داخلی","تونل","جاده","راه","استخر","پل","طراحی داخلی",&am