Alipour Industrial Complex
مجتمع صنعتی علیپور / مجمع الصناعی علیبور

تماس با ما

درباره ما

اخبار

دریافت کاتالوگ

پروژه ها

محصولات

صفحه نخست
اخبار سايت



کتابخانه ال آتنئو El Ateneo
26 شهريور 1394 - 12:11 ب.ظ

ال آتنئو El Ateneo نام یک کتابفروشی و کتابخانه بسیار مجلل و یکی از زیباترین کتابخانه های جهان، در بوینس آیرس آرژانتین است که گفته می شود دومین کتابفروشی زیبا در جهان به شمار می رود.

این فروشگاه زیبا سالانه بیش از یک میلیون بازدید کننده دارد که بیشتر آنها واقعا برای خرید کتاب در این کتابخانه که یکی از زیباترین کتابخانه های جهان است حضور می یابند ، هر چند به خاطر طراحی داخلی زیبای این ساختمان و مجسمه هایی که در آن موجود هست خیلی ها هم برای بازدید از این بنای زیبایی که هنوز پرده اجرای سن آن سر جایش قرار دارد و توسط بهترین هنرمندان و معماران آرژانتینی و ایتالیایی ساخته شده است هم به این فروشگاه میروند. برای افرادی که علاقه مند به گشت زدن در میان کتابها هستند این سالن تئاتر زیبا و قرار گرفتن این همه کتاب در سالن نمایش جذابیت بیشتری هم دارد.

ساختمان اصلی این کتابخانه که توسط معمارانی با نام های پرو و تورس طراحی و به عنوان تئاتر لوکس، گران و پر زرق و برق در ماه مه سال ۱۹۱۹ افتتاح شد و در واقع از سال ۱۹۱۹ تا ۲۰۰۰ این ساختمان ، سالن تئاتر بوده که تئاترها و نمایش های مختلفی روی استیج این سالن اجرا می شده است، اما امروزه این سالن محل نمایش تعداد زیادی کتاب و موزیک است .

مانند بسیاری از آثار معماری آن دوره این ساختمان هم از ویژگی ها و جزییات ماندگار و زیبایی برخوردار است. راه پله ها، نقاشی های زیبای سقف سالن ( این نقاشی ها توسط هنرمند ایتالیایی Nazareno Orlandi کشیده شده است ) همچین مجسمه های زیبای این کتابخانه از آثار هنرمند و مجسمه ساز ایتالیایی Troiano می باشد.

تغییر کاربری از تئاتر به کتابخانه شامل تغییراتی مانند برداشتن صندلی ها و جاگذاری قفسه ها بود همچنین پشت استیج نمایش به یک کافه تبدیل شده است . بالکن های VIP  برای مطالعه افراد در نظر گرفته شده است.

"معماری","ساختمان","کتابخانه","دکوراسیون داخلی","تونل","جاده","راه","استخر","پل","طراحی داخلی&