
کشتی تایتانیك که در سال 1912 میلادی غرق شد، دارای 270 متر طول و 28 متر پهنا بوده و 328 تن وزن داشت... اما حالا پس از گذشت 100 سال از غرق شدنش و به همین خاطر یک دریانورد بازنشسته با خلاقیت و البته وقت کافی موفق شد تا مدلی از کشتی تایتانیک را با 120 هزار چوب کبریت بازسازی کند.
دیوید رینولدز با صرف حدود شش ماه وقت مدلی تقریبا دو متری را با استفاده از چوب کبریت خلق کرد. به گفته رینولدز کشتی مدل او یک هفتصدم تایتانیک واقعی است و دقیقا بر اساس نقشه اصلی آن ساخته شده و تمام جزییات از جمله قایق های نجات و مدل پنجره ها و عرشه در ساخت آن رعایت شده است. ساخت این مدل بیش از ۱۷۰۰ ساعت کار برده ولی از نظر مالی چندان مشکل ساز نبوده و فقط ۵۰ پوند هزینه داشته است.





*** طرح کشتی تایتانیک ***

تایتانیك دارای 270 متر طول و 28 متر پهنا بوده و 328 تن وزن داشت. ارتفاع آن 32 متر بود كه تقریباً 11 متر آن زیر آب قرار می گرفت. با این وجود حتی بالاتر از بلندترین ساختمانهای شهری آن زمان می ایستاد. دارای سه دودكش واقعی و یك دودكش مجازی بود كه برای افزودن بر حس عظمت و قدرت كشتی اضافه شده بود و نیز بخارات و دود آشپزخانه های متعدد آنرا به بیرون می راند. تایتانیك بزرگترین شی متحركی بود كه توسط انسان ساخته شده بود.
افزون بر این تایتانیك ساخته شده بود تا شگفتی تكنولوژی ایمنی مدرن باشد. كشتی دارای یك بدنه دولا با صفحات فولادی به ضخامت 2.5 سانتی متر بوده و به 16 بخش غیر قابل نفوذ توسط آب تقسیم شده بود. دربهای عظیم كه با یك كلید الكتریكی بر روی عرشه به حركت درآورده شدند، این بخش ها را از هم مجزا كرده و كل كشتی را آب بندی می كردند. حتی این دربها می توانسند توسط حسگرهای الكتریكی سطح آب باز و بسته شوند. به پشتوانه این تدابیر ایمنی بود كه مطبوعات كشتی تایتانیك را غرق نشدنی نامیدند.
لوازم داخل كشتی در نوع خود از مدرنترین و لوكس ترینها بودند و شامل لامپ های برقی و بخاری برقی در تمام اتاقها، آسانسورهای برقی، یك استخر شنا، یك سالن اسكوآش (كه بسیار مدرن ساخته شده بود )، یك حمام تركی، یك سالن ژیمناستیك همراه با اسب مكانیكی بود تا سواركاران حرفه ای بتوانند با آن تمرین كرده و خود را سر وزن و آماده نگه دارند.
همچنین اتاقهای نشیمن و تجهیزات بخش درجه اول آن با بهترین هتل های قاره اروپا برابری می كرد. مسافرین درجه یك آن باید از طریق یك راه پله بزرگ شش پاگرده دارای سقف شیشه ای به آرامی پایین می آمدند تا از غذاهای عالی سالن نهارخوری كه تمامی عرض كشتی را در عرشه شماره D پوشانده بود لذت ببرند. برای آنهایی كه خواستار یك فضای خصوصی تر بودند، تایتانیك چند رستوران سفارشی تدارك دیده بود. دو گروه موسیقی از بهترین نوازندگان قاره كه بسیاری از آنان از خطوط كشتیرانی رقیب ربوده شده بودند قطعات موسیقی را در تایتانیك اجرا می كردند. دو كتابخانه نیز وجود داشت، درجه یك و درجه دو. حتی كابین های درجه 3 آن بسیار لوكس تر از كابین های درجه یك كشتی ها بخار كوچكتر بود و نیز لوازم داخل آنها به گونه ای بود كه برخی مسافرین درجه 3 حتی در عمر خود ندیده بودند.

*** پلکان قسمت درجه یک کشتی و بخشی از فضاهای داخلی کشتی ***





*** ژنراتورهای کشتی تایتانیک ***

بدنه تایتانیك در سال 1985 توسط رابرت بالارد، به كمك سونار در اعماق اقیانوس اطلس كشف شد. در این اكتشاف از یك زیردریایی كوچك كه قادر به نفوذ در عمق دریاها بود استفاده شد، این اولین باری بود كه تایتانیك پس از سال 1912 دوباره دیده می شد.
