Alipour Industrial Complex
مجتمع صنعتی علیپور / مجمع الصناعی علیبور

تماس با ما

درباره ما

اخبار

دریافت کاتالوگ

پروژه ها

محصولات

صفحه نخست
اخبار سايت



نمایشگاه Canton انتقال تکنولوژی یا افزایش واردات
7 آبان 1389 - 11:06 ق.ظ

نمایشگاه کانتون که هر ساله در شهر گوانجو کشور چین برگزار میشود یکی از بزرگترین نمایشگاه های جهان میباشد که خیل عظیمی از مردم را از سراسر جهان به سمت خود جذب می نماید این رویداد عظیم دو مرتبه در سال به فاصله 6 ماه در سه فاز برگزار میشود که صدو هشتمین آن در مهر و آبان امسال برگزار گردیده است باتوجه به اینکه از فاز یک این نماشگاه 98000 نفر از 201 کشور بازدید کرده اند که تعداد زیادی از هموطنهای عزیزمان نیز از بازدیدکندگان بوده اند به بررسی ابعاد مختلفی از این رویداد بزرگ  می پردازیم.

 

فاز یک این نمایشگاه شامل ماشین آلات بزرگ و کوچک - الکترونیک و منزل - ابزار الات - موتور و دوچرخه - رو شنایی- مصالح ساختمانی - و سالن بین المللی بود.

هر کدام از سر فصل های این نمایشگاه طیف بزرگی از صنایع را در بر گرفته و تولیدات متنوعی را ارائه میدهد.

 در سالنهای ماشین آلات کوچک ارائه تجهیزات ساده و ارزانتز برای راه اندازی کارخانه جات کوچک صورت می پذیرد از قیچی دستی گرفته تا دستگاه های تراش کوچک، همچنین خطوط تولیدی در حد 50 تا 60 هزار دلار.

در سالن ماشین آلات بزرگ از خطوط تولید کارخانه جات متوسط تا بزرگ را می توان دید. مضاف بر اینکه دستگاه های متنوع و مناسبی نیز جهت بهینه سازی کارخانه جات یافت میشود از دستگاه بسته بندی انواع مواد غذایی گرفته تا دستگاه هایی که در ساخت تجهیزات پالایشگاهی و نفتی مورد استفاده قرار میگیرد.

در سالنهای مربوط به ساختمان به جز در موارد محدودی از متریال یا تکنولوژی جدیدی خبری نبود اما تولید کنندگان چینی با علاقه فراوان محصولات خود را به نمایش گذاشته و هر آنچه را در ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد را می توان دید. از فرقون ساده و برقی گرفته تا تجهیزات بتن ریزی ، جک سقفی ، وسائل نمای منزل و دربهای بدون کلید که با اثر انگشت و تصویر مردمک چشم باز میشود.

سالن بین الملل:

در این سری سالنها کشورهای مختلفی از اروپا و آمریکا و آسیا شرکت کرده بودند و حتی با و جود شرکت کنندگانی از ترکیه ، سوریه و هند که با کالاهایی ساده شرکت کرده بودند جای تولید کنندگان قدرتمند کشور عزیزمان خالی بود.

کارت ورودی نمایشگاه برای هر نفر 100 یوان که حدود 17000 تومان میشود بود که با احتساب 98000 بازدید کننده حدود یک میلیاردو ششصدو شصت میلیون تومان درآمد ورودی فاز یک بوده است.

متأسفانه در این نمایشگاه دیده می شد که بسیاری از هموطنان بجای اینکه به دنبال خرید کارخانه جات ، خطوط تولید جدید و حتی ماشین آلات مدرن و ارزان و انتقال تکنولوژی به دنبال دریافت نمایندگی و واردات کالاهای چینی و فروش آن در کشور بودند.

و همچنان این سئوال برایم باقی ماند که چه کسی باید این هموطنان عزیز را توجیه کند که راه انداری واحدی هر چند کوچک و اشتغالزایی برای جوانان عزیزمان بهتر کشور را به سوی پیشرفت می برد تا واردات نردبان و فرقون برقی از چین.

نوشته : مهندس مهدی علیپور

مدیر عامل مجتمع صنعتی علیپور

و عضو هیئت رئیسه انجمن مدیران صنایع استان فارس

نمایشگاه گوانجو "،" چین "،" خرید ماشین آلات "،" انتقال تکنولوژی "،" جک سقفی "،" مصالح ساختمانی "،" واردات از چین &
شماره صفحات: « 1,2,3 » (24 خبر در 3 صفحه)