Alipour Industrial Complex
مجتمع صنعتی علیپور / مجمع الصناعی علیبور

تماس با ما

درباره ما

اخبار

دریافت کاتالوگ

پروژه ها

محصولات

صفحه نخست
اخبار سايت



تهران پايتخت اقتصادی باقی بماند
6 آبان 1389 - 18:44 ب.ظ

 معاون وزير مسکن و شهرسازي و مديرعامل شرکت مجري طرح هاي دولتي اين وزارتخانه با تاکيد بر اينکه هنوز مصوبه انتقال پايتخت به وزارت مسکن ابلاغ نشده است، گفت: در زمينه بحث انتقال پايتخت هنوز ابلاغي نشده تا براي پايتخت جديد مکانيابي از سوي اين وزارتخانه صورت گيرد، ولي مي توان تهران را همچنين به عنوان يک پايتخت اقتصادي در نظر گرفت.

 

محمد جعفر عليزاده با تاکيد بر اينکه انتقال پايتخت از تهران به جاي ديگر کشور يک مقوله سنگين ملي است، بيان داشت: اين موضوع بايد از ابعاد گوناگون فرهنگي، اقتصادي، اجتماعي و... توسط کارشناسان مختلف بررسي شود.
معاون وزير مسکن و شهرسازي در همين رابطه يادآور شد: در اينکه تهران از بحران هاي متعددي از قبيل آلودگي آب و هوا، وضعيت زمين و لرزه خيزي و مقوله ترافيک رنج مي برد، شکي نيست ولي مي توان در اين زمينه مانند برخي از کشورهاي دنيا سياست هايي را اتخاذ کرده و همزمان با انتقال پايتخت سياسي ، پايتخت اقتصادي را حفظ کرد.
معاون وزير مسکن و شهرسازي در ادامه تاکيد کرد: در کشور ما اجرايي کردن اين طرح نياز به بررسي دقيق مهندسي و اقتصادي دارد که بايد در سطح ملي و در کميته هاي ويژه بررسي شود.
به گزارش مهر، پيش از اين مجمع تشخيص مصلحت نظام در جلسه اي انتقال مرکز سياسي کشور در مکان مناسب تا پايان چشم انداز را تصويب کرده بود و در جلسه مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز در ادامه بررسي و تدوين سياست هاي کلي در بخش آمايش سرزمين با حضور کارشناسان مربوطه از دولت و مجلس شوراي اسلامي مصوب شد که مرکز سياسي کشور در مکان مناسب جهت بهبود و اصلاح استقرار جمعيت و فعاليت در کشور تا پايان چشم انداز منتقل شود. منبع:سازمان مجری ساختمانها و تاسيسات دولتی و عمومی

انتقال پایتخت "،" تهران "،" مصلحت نظام
شماره صفحات: « 1,2,3 » (24 خبر در 3 صفحه)