Alipour Industrial Complex
مجتمع صنعتی علیپور / مجمع الصناعی علیبور

تماس با ما

درباره ما

اخبار

دریافت کاتالوگ

پروژه ها

محصولات

صفحه نخست
اخبار سايت



به صنايعي كه با مشكل روبه‌رو هستند مشاوره داده مي شود
5 شهريور 1389 - 13:05 ب.ظ

مدير مركز مشاوره تخصصي صنعت و كارآفريني كلينيك صنعت و معدن با اشاره به تاسيس كلينيك انرژي و كلينيك مديريت شهري گفت: هدف اوليه از ايجاد كلينيك انرژي ارائه راهكار و مشاوره است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت صنايع ومعادن ، به نقل از روزنامه گسترش صنعت ، غلام‌عباس اكبري گفت: كلينيك صنعت و معدن در تلاش است تا فعاليت‌هاي خود را گسترش دهد و به‌صورت پلي‌كلينيك به ارائه خدمات بپردازد.
 وي با بيان اين‌كه دانشگاه تهران، طرح كلينيك صنعت و معدن را براي نخستين‌بار در خاورميانه مطرح و پيگيري كرده است، گفت: اين طرح با همكاري وزارت صنايع و معادن و دانشگاه تهران از سال ۸۶ در پارك علم و فناوري استقرار پيدا كرده و اكنون در حال‌گذار براي ملي شدن است تا در شهرستان‌ها و استان‌هاي ديگر اين كار را گسترش دهد.
اين فعال صنعتي گفت: مشابه كلينيك صنعت و معدن ايران در كشورهاي ژاپن‌، چين، تركيه و ايتاليا نيز وجود دارد.


وي افزود: هدف اصلي ما ارائه مشاوره به صنايعي است كه با مشكل روبه‌رو هستند. اين كلينيك تلاش مي‌كند تا راه را براي صنايع كوتاه كند و با هزينه كم و ارتباط دادن آنها با متخصصان دانشگاهي، مشكلات صنعتگران را برطرف كند.  مدير مركز مشاوره تخصصي صنعت و كارآفريني كلينيك صنعت و معدن گفت: اگر مشكل صنعتگر با يك جلسه مشاوره حل نشود و كار آن نياز به تحقيق ميداني داشته باشد متخصصان دانشگاه با بازديد ميداني تلاش مي‌كنند تا مشكلات صنعتگر را حل كنند.
اكبري گفت: وزارت صنايع و معادن حدود ۵۰۰ ميليون تومان براي راه‌اندازي و استقرار كلينيك و بررسي‌هاي اوليه اين كلينيك منظور كرده كه از اين ميزان بيش از ۴۰۰ ميليون تومان آن مصرف شده است. 
به گفته وي، حق‌الزحمه‌اي كه كلينيك براي مشاوره‌ها پرداخت كرده‌، حدود ۱۲۰ ميليون تومان است كه حدود شش ميليارد و ۴۰۰ ميليون تومان اثر بخشي داشته است و اين روش به توليد كمي و كيفي صنعت كمك مي‌كند.
 اكبري گفت: اخيرا شركت شهرك‌هاي صنعتي به ما اعلام كرده كه اگر شما وارد مشاوره با صنعتگر شويد ما 30 تا 50 درصد هزينه‌هاي آنها را قبول مي‌كنيم تا مشكلات آنها حل شود و چون صنعتگر مي‌خواهد مشكلات خود را حل كند و از آن نفع ببرد حاضر خواهد شد تا مقداري از هزينه را بپردازد و مقداري را هم شهرك‌هاي صنعتي تقبل كند. ولي آن چيزي كه مهم است اين است كه مسيري كه ما طي مي‌كنيم كاملا ارزان است‌.
مدير مركز مشاوره تخصصي صنعت و كارآفريني كلينيك صنعت و معدن، با اشاره به اينكه تا‌كنون بيش از ۸۰ مشاوره در صنايع كشور داشته‌ايم، گفت: مشاوره طرح‌هاي راه‌اندازي آزمايشگاه، ‌مكانيك، برق، استاندارد، ‌مشاوره در‌خصوص طراحي ماشين پرس، رفع آبكاري ظروف آلومينيوم، توليد شيشه سكوريت (‌دو جداره)، اتوماسيون با استفاده از قالب پري گريسيو، كنترل كيفيت نايلون‌هاي توليدي، بازيافت آلومينيوم، طراحي و ساخت دستگاه آب‌شيرين‌كن چند‌گانه، از جمله طرح‌هاي موفق اين كلينيك به‌شمار مي‌روند.
 اكبري با اشاره به راه‌هاي مختلف عضويت صنعتگران در كلينيك صنعت و معدن افزود: صنعتگران مي‌توانند با مراجعه به سايت اين كلينيك كه
www.Industryclinic.com است در قسمت عضويت آن ثبت‌نام كنند يا از طريق تلفن، فكس و ايميل با قسمت‌هاي مختلف اين كلينيك كه شامل انرژي، معدن و فرآوري، مكانيك و ماشين‌سازي، شيمي و مهندسي معدن‌، مهندسي مواد و متالوژي، محيط زيست و منابع طبيعي و كشاورزي ارتباط بر‌قرار كند.
به گفته وي، واحد‌هاي صنعتي، متخصصان و افراد علاقه‌مند در حوزه‌هاي مختلف صنعت و معدن مي‌توانند از اين دو روش عضو ما شوند.
مدير مركز مشاوره تخصصي صنعت و كارآفريني كلينيك صنعت و معدن گفت: الان ما طرح انجام پژوهش‌هاي ميداني و كاربردي در‌خصوص وضعيت و مشكلات واحدهاي صنعتي كشور را با همكاري وزارت صنايع و معادن در دست داريم كه تا پايان امسال به اتمام خواهد رسيد.
وي در‌خصوص جزئيات اين طرح گفت: با اين فرآيند مي‌توان تمام صنايع كشور را بررسي و مشكلات آنان را استخراج كرد. در آن صورت است كه مي‌توانيم مشكلات صنايع كشور را به تفكيك بازگو كنيم.

 

منبع خبر : پايگاه اطلاع رساني وزارت صنايع و معادن 

 

با تاسيس كلينيك انرژي و مديريت شهري : به صنايعي كه با مشكل روبه‌رو هستند مشاوره داده مي شود
شماره صفحات: « 1,2,3 » (24 خبر در 3 صفحه)