Alipour Industrial Complex
مجتمع صنعتی علیپور / مجمع الصناعی علیبور

تماس با ما

درباره ما

اخبار

دریافت کاتالوگ

پروژه ها

محصولات

صفحه نخست
اخبار سايت



تعريف جمهوري اسلامي از توسعه با تعاريف غرب متفاوت است
19 مرداد 1389 - 20:55 ب.ظ

وزير صنايع و معادن شنبه شب در نشست شوراي اداري استان فارس گفت: تعريفي كه جمهوري اسلامي از توسعه دارد كاملا با تعاريف غرب متفاوت است. به گزارش پايگاهاطلاع‌رساني وزارت صنايع ومعادن به نقل از خبرگزاري جمهوري اسلامي( ايرنا) مهندس علي محرابيان افزود: دنياي غرب امروز به دليل همين تعاريفي كه از توسعه دارد دچار چالشهاي عظيم شده و باعث شده كه سودهاي اقتصادي به جيب عده اي خاص سرازير شود.
وي اظهار داشت: توسعه اقتصادي كه نظام مقدس جمهوري اسلامي به دنبال آن است توسعه ظرفيتها و پتانسيلها مي باشد كه در تعريف آن شاخصهاي اقتصادي معنا پيدا مي كند.
وزير صنايع و معادن افزود : اگر توسعه جامعه را با استفاده از انسانهاي نخبه دنبال كنيم رشد شاخصهاي اقتصادي معني خواهد داشت.
بگفته وزير صنايع و معادن اگر جامعه اسلامي با ظهور استعداد انساني در هر حوزه وارد شود با سرعت مي تواند مسيرهاي سخت را طي كند.
وي اضافه كرد: خوشبختانه در استان فارس در بخشهاي مختلف ظرفيتها و پتانسيلهاي خوبي وجود دارد كه اگر از اين ظرفيتها به خوبي استفاده شود مي توانيم شاهد رشد و توسعه قابل چشمگيري در آن باشيم.


وي با اشاره به اينكه نبايد بدنبال صنايع وارداتي و كپي برداري از صنايع خارجي باشيم گفت: در دنيا كساني موفق خواهند شد كه از توان و فكر بومي خود استفاده مي كنند.
وي اظهار داشت: استان فارس در بخش كشاورزي استاني بسيار با ظرفيت بالا است و صنايع كشاورزي آن نيز بايد تقويت شده و بعنوان يك اصل قرار داده شود. وي در ادامه گفت متاسفانه از معادن استان فارس بهره برداري كافي و درستي نشده و صيانتي از اين نعمتهاي خدادادي انجام نشده است. وي با اشاره به ظرفيتهاي معدني استان فارس گفت : اين استان مي تواند با استفاده از مواد كاني خود پس از فرآوري دنيا را تسخير كند. وي در عين حال تاكيد كرد قانون معادن در كشور ضعيف و داراي اشكالاتي است كه براي تغيير و اصلاح اين قوانين دولت لايحه اي را آماده و به مجلس شوراي اسلامي ارسال كرده كه در صورت تصويب اين لايحه از صادرات مواد خام معدني جلوگيري خواهيم كرد.
وي در بخش ديگري از سخنانش به صنعت انرژي در استان فارس اشاره كرد و گفت: منطقه ويژه انرژي جنوب استان فارس در لامرد يك منطقه مهم و استراتژيك است كه مي توانيم سرمايه گذاران خوبي را جذب آن نماييم.
وي با اشاره به شروع عمليات اجرايي صنايع مادر در اين استان گفت : ما براي استان فارس رشد صنعت نمي خواهيم بلكه جهش صنعتي را نياز داريم.
وي وجود موانع و عدم تعامل در بين دستگاهها را از مهمترين موانع در مسير جهش صنعتي در كشور و استان فارس دانست و گفت: اگر اين موانع برداشته شود به سرعت شاهد جهش صنعتي در استان خواهيم بود.
وي گفت: مهمترين رفتار مديريتي در دولتهاي نهم و دهم كشاندن ظرفيتها به استانها بوده تا موانع و مشكلات بين دستگاهها به راحتي بر طرف شود. وزير صنايع و معادن با انتقاد از بر خي بانكها كه در مسير توسعه همواره مانع تراشي مي كنند، گفت: به اينگونه بانكها اجازه نمي دهيم كه درمسير توسعه اختلال ايجاد كنند.

 

منبع خبر: پايگاه اطلاع رساني وزارت صنايع و معادن 

تعريف جمهوري اسلامي از توسعه با تعاريف غرب متفاوت است
شماره صفحات: « 1,2,3 » (24 خبر در 3 صفحه)